Річний звіт про діяльність закладу освіти
Річний звіт директора школи про діяльність закладу освіти
У своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням «Про загальноосвітній навчальний заклад» та іншими законодавчими документами України, що регламентують роботу навчального закладу, Статутом школи, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, іншими нормативними документами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.
Відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад керівники навчальних закладів щорічно звітують перед загальними зборами колективу навчального закладу. Органом громадського самоврядування загальноосвітнього навчального закладу є загальні збори його колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.
2. Загальна інформація про школу
Історія школи | Школа почала діяти з 1962 року.Її директором став Каменца Микола Юрійович, який очолював школу до 1975 рокуУ школі працювало багато вчителів з центральної та східної України, наприклад Гайдар Марія Костівна, Забіяк Людмила, Бондаренко Лідія…Після смерті Каменци М.Ю. навчальний заклад очолила Баєр Варвара Іванівна.Згодом школа стала 9-ти річкою. На зміну Баєр В.І. директором став Фущич Ю.І.У 1985-1986 році будівля школи була знесена, почалося будівництво нової школи, яке так і не завершилося.Школі виділили приміщення, де знаходилася контора колгоспу «Зоря».У цьому приміщенні учні навчаються і по сьогоднішній день. |
Директор школи | Балега Марія Василівна, освіта вища, за фахом учитель російської мови та л-ри, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, має звання «старший вчитель». Заклад очолює з веремня 2008 року. |
Контингент учнів | На початку 2016/2017 навчального року було 108 учнів, у кінці І семестру – 102 учнів. На початку ІІ семестру – 101. Навчання завершили 101 учень у 9 класах. Мережа класів: 1 клас - 14 учнів; 2 клас – 16 учнів; 3 клас – 16 учнів; 4 клас – 12 учнів; 5 клас – 10 учнів; 6 клас – 14 учнів; 7 клас – 5 учнів; 8 клас – 6 учнів; 9 клас- 8 учнів. Протягом навчального року вибуло 7 учнів. Серед причин вибуття учнів переважає зміна місця проживання. |
Мова навчання | Українська мова |
Педагогічний колектив | Педагогічний колектив нараховує 16 педагогів, з них 15 мають вищу освіту, 1 – неповну вищу. Вищу кваліфікаційну категорію мають 6 вчителів, І кваліфікаційну категорію – 4 вчителів, ІІ кваліфікаційну категорію – 4 вчителів, категорію „спеціаліст” – 2 вчителів. Звання «старший учитель» мають 5 вчителів. |
Забезпечення харчуванням | Гарячим безкоштовним харчуванням на кінець 2016/2017 навчального року було забезпечено 51 учнів початкових класів та 6 дітей пільгових категорій із 5-9 класів. |
Творчий потенціал | Педагогічний колектив працює над проблемою «Формування особистості учня, виявлення його нахилів, здібностей, талантів в процесі навчання, виховання і саморозвитку».Учителі школи брали участь у районних МО та у конкурсі «Вчитель року». Лендєл Ганна Василівна стала переможцем І етапу конкурсу у номінації «Початкова освіта». Давала районний майстер-клас з теми «Підвищення ефективності уроку в початковій школі шляхом впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, використання нетрадиційних форм проведення уроку: вироблення навичок виразного читання у молодших школярів». Інформаційна частина виступу вчительки супроводжувалася рядом відеофрагментів уроків у 1 – 4 класах, що дозволяло присутнім не тільки сприймати теоретичний матеріал, а й спостерігати за його практичним застосуванням в навчально-виховному процесі.З роботою «Нездійснене видання передмови до ІІ видання «Кобзаря» Т.Шевченка» брали участь у науковому товаристві МАН Макарусь М.Д.(учениця 9 класу) та керівник Іванюк О.М., вчитель укр.мови та л-ри. |
Гурткова робота | У школі працює 5 гуртків: фольклорно-етнографічний гурток «Мальви», літературне краєзнавство, математичний гурток »Ерудит», «Чарівні ручки», «Умілі руки». |
Підвіз учнівта вчителів | Підвіз учнів та вчителів з Верхніх Реміт здійснюється шкільним автобусом. |
Матеріально-технічне забезпечення | До послуг учнів – 9 навчальних класів, комп’ютерний клас (7 ПК), пристосована міні- спортивна зала, їдальня та волейбольний майданчик.Бібліотечний фонд налічує 1700 примірників художньої та навчальної літератури. |
3. Кадрове забезпечення
Відповідно до ст. 45 Закону України «Про загальну середню освіту» штатний розпис закладу установлюються відділом освіти Берегівської районної державної адміністрації на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів.
Кадрове забезпечення школи здійснюється в повній відповідності з навчальними планами загальноосвітнього навчального закладу.
Підвищення освітнього рівня вчителів є першочерговим завданням адміністрації школи, передбаченим перспективним планом роботи. Аналіз статистичних даних відображає позитивну динаміку змін освітнього рівня вчителів.
Атестація педагогічних працівників школи проводиться з метою активізації творчої професійної діяльності вчителів. Стимулювання безперервної фахової й загальної освіти, якісної роботи, підвищення відповідальності за результати навчання й виховання, забезпечення соціального захисту компетентної педагогічної праці відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 (із змінами).
Атестація вчителів школи як чинник виявлення професіоналізму, компетентності вчителя, відіграє важливу роль у результативності навчально-виховного процесу.
Під час атестації виявляються професійні нахили, якості вчителя, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду кращих вчителів. Атестація для вчителів стає перевіркою їхнього особистого зростання, можливістю поділитися з колегами своїми здобутками, іспитом на компетентність. Тому адміністрація школи, психологічна служба та атестаційна комісія тісно співпрацюють, координують свої дії відповідно до таких завдань:
- вивчати професійні якості вчителя;
- враховувати потенційні можливості вчителя відповідно до вимог сучасної педагогіки, дидактики та психології:
- неухильно дотримуватись вимог зазначеного Положення та керуватися кваліфікаційними характеристиками відповідно до встановлення кваліфікаційних категорій;
- максимально використовувати мотиваційну та стимуляційну функції атестації;
- створити всі умови для виявлення, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду.
Звіт про атестацію вчителів 2016- 2017 р.
Категорія, звання | Встановлено | Відповідність | Всього |
Вища | | 1 | 1 |
І | 1 | | 1 |
ІІ | 1 | | 1 |
Спеціаліст | | | |
Учитель-методист | | | |
Старший учитель | | 2 | 2 |
Цілеспрямоване професійне самовдосконалення педагогічних кадрів – одне з головних завдань розвитку освітньої системи школи.
Пріоритетними напрямами системи підвищення кваліфікації є:
- формування ключових компетенцій ;
- моніторинг якості освітньої діяльності;
- впровадження нових технологій навчання й виховання в умовах профілізації старшої школи;
- самоосвітня діяльність педагога;
- залучення кадрів до творчої роботи;
- психолого-педагогічних супровід освітньої діяльності.
Підвищення кваліфікації є складовою системи методичної роботи й важливою ланкою в формуванні пріоритетних компетенцій педагога.
4. Методична робота
Методична робота з педагогічними працівниками школи у 2016/2017 навчальному році проводилася у відповідності до Законів України «Про освіту», наказу по школі від 03.09.2016 № 39 «Про організацію і проведення методичної роботи в школі в 2016-2017 навчальному році» та була спрямована на розвиток педагогічної творчості вчителів, підвищення їх фахової майстерності відповідно до рівня дидактичних умінь та розвитку творчості шляхом участі у методичних заходах різних рівнів, самоосвіти, що сприяло відповідності знань, умінь і навичок педагогів сучасним вимогам.
На початку навчального року була створена Методична рада школи. До її складу ввійшли: директор школи Балега М.В., заступник директора з НВР Біла М.І.; голови ШМО: Митровці Г.І., Іванюк О.М., Пилип Д.Я., Ю.В., Хіміч Т.І.
Створено 4 методичні об'єднання:
1. Вчителів початкових класів, у складі: Хіміч Т.І. (1 кл.), Лендєл Г.В. (2 кл), Гоал Н.І.(3 кл), Звонар Н.О.(4 кл.), Зякун М.М.- вихователь ГПД.
Керівник: Хіміч Тетяна Іванівна.
2. Вчителів-предметників природничо-математичного циклу, у складі: Митровці Г.І.(вчитель хімії, природознавства, основ здоров'я), Біла М.І.(вчитель біології), Сонливий В.М. (вчитель фізичної культури), Ребрик Н.В.(вчитель математики, інформатики , фізики), Радченко Я.І. (вчитель математики, технологій), Пилип Д.Я.(вчитель географії).
Керівник: Митровці Г.І.
3. Вчителів предметників гуманітарного циклу, у такому складі: Балега М.В.(вчитель зарубіжної літератури та російської мови), Пилип Д.Я. (вчитель історії, правознавства, мистецтва та художньої культури), Іванюк О.М. (вчитель української мови та літератури ), Маргітич О.І. (вчитель української мови та літератури, зарубіжної літератури, образотворчого мистецтва), Димова Ю.В.,із ІІ-семестра- Кузьма Оксана Іванівна (вчитель англійської мови), Радченко Я.І. (вчитель музичного мистецтва ). Керівник: Іванюк Олеся Михайлівна.
4. Класних керівників, у складі: Іванюк О.М.(9 кл.), Радченко Я.І. (8 кл.),
Пилип Д.М.(5 кл.), Маргітич О.І.(6 кл.), Ребрик Н.В. (7 кл.).
Керівник: Пилип Діана Ярославівна
Педагогічний колектив працював над єдиною науково-методичною проблемою «Формування особитості учня, виявлення його нахилів, здібностей, талантів в процесі навчання, виховання і саморозвитку».
Науково-методична робота розглядалася як цілісна система підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності педагогів. Робота планувалася в співпраці адміністрації школи та керівників методичних об'єднань.
Члени методичної ради спрямовували діяльність школи на підвищення ефективності навчально-виховного процесу з одночасним урахуванням особистісної вартості навчання та повним розкриттям творчого потенціалу кожного учня. Цьому сприяло використання інноваційних технологій навчання.
Протягом 2016-2017 навчального року організовано та проведено методичні заходи:
• Участь у пленарному та секційних засіданнях серпневої конференції;
• Згідно плану були проведені 4 методичні тижні - 2 теоретичні і 2 практичні.
І. жовтень: Обговорення і затвердження плану роботи методоб’єднань .
ІІ (практичний) методичний тиждень проходив у школі з 5 по 9 грудня, на тему: «Раціональна організація навчальної праці учнів як засіб підвищення ефективності навчання та якості знань»
Згідно графіку проведено такі відкриті уроки:
1. Урок рос. мови у 6 класі на тему: «Имя существительное как часть речи» (Вчитель Балега Марія Василівна)
2. Урок біології у 6 класі на тему: «Корінь: будова, основні функції» (Біла М.І.)
3. Урок математики у 5 класі на тему: «Степінь числа» (Ребрик Наталія Василівна)
4. Урок природознавства у 2 класі. Навчальний проект: «Як готуються тварини до зими» (Вчитель Лендєл Ганна Василівна)
5. Урок історії у 7 класі на тему: «Правління Володимира Мономаха» (Вчитель Пилип Діана Ярославівна)
6. Урок математики у4класі на тему: "Застосування способу округлення чисел при додаванні і відніманні. Розв'язування задач" (Вчитель Звонар Наталія Олодарівна)
7. Виховна година у 9 класі на тему: «Шануймо захисників» (Вчитель Іванюк Олеся Михайлівна)
8. Виховна година у 3 класі на тему: «Знай свої права, дитино» (Вчитель Гоал Наталія Іванівна)
9. Виховна година у 1 класі на тему: «Йде Святий Миколай, ти добром його стрічай» (Хіміч Т.І.)
Відкриті уроки і виховні години обговорювалися на засіданнях методоб'єднань. Отримали високу оцінку колег.
ІІІ (практичний) методичний тиждень на тему: иховни«Виховний потенціал уроку як чинник підвищення якості навчально-виховного процесу» проведено з 6 по 11 лютого .
Згідно графіку вчителями проведено такі відкриті уроки:
1. Митровці Г.І. урок хімії у 7 класі на тему: «Повітря, його склад і властивості»
2. Лендєл Г.В. виховна година у 2 класі на тему: "Світ врятує доброта"
3. Радченко Я.І. - урок алгебри у 8 класі на тему: "Квадратний корінь» та виховна година на тему: "Лабораторія талантів"
4. Ребрик Н.В. виховна година у 7 класі на тему: "Умійте цінувати дружбу"
5. Маргітич О.І. - урок укр. мови на тему: «Прикметник як частина мови»та виховна година у 6 класі на тему: "Легенди рідного краю"
6. Пилип Д.Я.- виховна година у 5 класі на тему: "Що таке дружба"
7. Хіміч Т.І. - урок математики у 1 класі на тему: "Вправи і задачі на застосування таблиць додавання і віднімання в межах 10"
8. Гоал Н.І. - урок укр. мови у 3 класі на тему: "Змінювання іменників за числами"
9. Звонар Н.О. виховна година у 4 класі на тему: "Мова моя рідна, мова солов'їна"
10. Кузьма О.І урок англ. мови у 6 класі на тему: «Магазини.Шопінг.»
Маргітич О.С. операція «Живи, книго»
У підготовці відкритих уроків та позакласних заходів допомагає бібліотекар школи Маргітич О.С.
Відкриті уроки, виховна година, позакласний захід добре продумані, цікаві, пройшли на високому методичному рівні.
ІV. квітень: Обмін досвідом, організація повторення навчального матеріалу та підготовка до ПДА . Підведення підсумків методичної роботи.
Охоплено курсовою перепідготовкою Білу М.І., Радченко Я.І.
Було враховано побажання педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів.
Паралельно з курсами широко застосовувалися можливості самоосвітньої діяльності: кожен педагог займався самовдосконаленням згідно індивідуальних планів самоосвіти.
Вивчався досвід учителів, що атестувалися.
Чергову атестацію пройшли:
Балега Марія Василівна, вчитель зарубіжної літератури, підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель».
Радченко Яна Іванівна, учитель математики. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії»
Кенийз Мар’яна Людвиківна, вихователь ДНЗ с.Нижні Ремети. Відповідає раніше присвоєному дев’ятому(9) тарифному розряду.
Позачергову атестацію пройшла Лендєл Ганна Василівна, вчитель початкових класів. Присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» , підтверджено відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель».
6 учнів 2 класу взяли участь у Міжнародному освітньому конкурсі «Олімпіс 2016- Осіння сесія». Показали хороші результати і отримали Дипломи з математики, природознавства, української мови та літератури. Підготувала учнів до участі у конкурсі Лендєл Ганна Василівна.
10 учнів 2 - 9 класів взяли участь у конкурсі з англійської мови «Гринвіч» у конкурсі із зарубіжної літератури «Sunflower». Координатор гри вчитель англійської мови Димова Юлія Володимирівна.
Участь у Міжнародному мовно-літературному конкурсі ім. Тараса Шевченка, підготувала Іванюк О.М.
ІІ місце в районному турі отримала учениця 5 класу Лендєл Ганна, вчитель Іванюк О.М.
З метою сприяння утвердженню статусу української мови як державної, піднесення її престижу, виховання у молодого покоління українців поваги до мови свого народу учні 3-9 класів брали участь у районному етапі ХVIІ Міжнародного конкурсу ім..П.Яцика, де І місце посіла учениця 3 класу Іванюк Меліса, підготувала Гоал Н.І., на обласному місце конкурсі ім.. П.Яцика Іванюк Меліса зайняла ІІ, на Всеукраїнському конкурсі ім.П. Яцика Іванюк Меліса отримала ІVмісце.
У районному літературному конкурсі читців ім.Т.Г.Шевченка Шойного Каріна (9 кл.) зайняла І-е місце, Дурданич Олександра (9 кл.) – ІІ-е місце, підготувала Іванюк О М.
Також у районному конкурсі кращих читців та відвідувачів бібліотеки І-е місце зайняв учень 4-го класу Бойченко Богдан, вч. Звонар Н.О. та бібліотекар Маргітич О.С
12 учнів 2 та 6 класів взяли участь і стали дипломантами Всеукраїнського математичного конкурсу «Кенгуру». Координатор Ребрик Н.В.
12 учнів 2, 5, 6 та 7 класів взяли участь і показали хороші результати у Міжнародному природничому конкурсі «Геліантус». Координатори гри: Лендєл Г.В., Біла М.І.
12 учнів 3, 4 та 7 класів взяли участь і стали дипломантами Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру». Координатор: Радченко Я.І.
5 учнів 2 класу взяли участь у Міжнародному освітньому конкурсі «Олімпіс 2017- Весняна сесія». Показали хороші результати і отримали Дипломи з математики, природознавства, української мови та літератури. Підготувала учнів до участі у конкурсі Лендєл Ганна Василівна.
Цілеспрямовано здійснювалася позакласна робота, гурткова робота, що забезпечувало мотивацію учнів у навчанні. Учні школи займаються у різних гуртках: «Ерудит», «Умілі ручки», «Мальви» РБДТ, «Літературне краєзнавство» РБДТ, «Чарівні ручки».
З кращими композиціями «Дари Природи» взяли участь у «Берегфесті», у районному конкурсі соціальної реклами "Чиста планета починається із кожного з нас", у конкурсі «Воскресни, писанко!», у Всеукраїнській акції «Майбутнє лісу в твоїх руках», «Зробимо країну чистою»…
Учениця 5 класу Лендєл Ганна стала переможцем у ХIХ Міжнародному конкурсі дитячої художньої творчості "Природа очима дітей", приуроченому 31-тій річниці Чорнобильської трагедії, а уч. 4-го кл. Мікловші Юлія –2-ге місце.
Добре себе показали гуртківці під час огляду худ. самодіяльності. Отримали І місце у номінації музично-драматичного мистецтва. Кер. гуртка «Мальви» - Іванюк О.М.
Вірші учнів 6-7 кл. були вкотре надруковані у районній газеті» Вісник Берегівщини». Керівник Сонливий В.М. Також вихованці Валерія Миколайовича неодноразово займають призові місця по легкій атлетиці та футболу.
ІІІ місце отримали за участь у конкурсі «Іграшка-сувенір»- Радченко Я.І.та керівник гуртка Гоал Н.І..
5. Навчальна діяльність учнів
На початку 2016/2017 навчального року було 108 учнів, у кінці І семестру – 102 учнів. На початку ІІ семестру – 101. Навчання завершили 101 учень у 9 класах. Мережа класів: 1 клас - 14 учнів; 2 клас – 16 учнів; 3 клас – 16 учнів; 4 клас – 12 учнів; 5 клас – 10 учнів; 6 клас – 14 учнів; 7 клас – 5 учнів; 8 клас – 6 учнів; 9 клас – 8 учнів. Протягом навчального року вибуло 7 учнів. Серед причин вибуття учнів переважає зміна місця проживання.
У 2016/2017 навчальному році школа працювала у режимі одної зміни. Відповідно до діючих санітарно-гігієнічних норм режиму роботи тривалість уроку в 1 класі – 35 хвилин; в 2-4-х класах – 40 хвилин; в 5 – 11-х класах – 45 хвилин, перерви тривалістю 10 та 20 хвилин.
Головна місія школи – надання якісних освітніх послуг.
За результатами річного оцінювання переважна кількість учнів мають достатній та середній рівень навчальних досягнень.
Навчальні досягнення учнів за результатами І, ІІ семестрів, річного оцінювання та державної підсумкової атестації: на кінець 2016/2017 навчального року в школі навчається 101 учень, з них: 1-4 класи – 58 учнів, 5-9 класи - 43 учні.
За підсумками І семестру маємо такі показники:
1. На початок 2016-2017 н.р. в школі навчалося 108 учнів;
2. На кінець І семестру 2016-2017 н.р. в школі навчалося 102 учнів;
3. Вибуло – 6 учнів;
4. Всього випускників 9 класу – 9 учнів;
5. Закінчили І семестр (оцінювалося 71 учень): початковий рівень –14+8=22
середній рівень – 14+7=21
достатній рівень – 15+6=21
високий рівень – 1+7=8
6. Не оцінювалися 30 учнів - 14 учнів 1 класу та 16 учнів 2 класу
Результати навчальних досягнень учнів 3-9 класів школи за І семестр 2016/2017н.р. наведено в таблиці:
Клас | К-ть учнів | Рівень навчальних досягнень учнів | |||||||
високий | % | достатній | % | середній | % | початковий | % | ||
3 | 16 | 5 | 31 | 4 | 25% | 4 | 25% | 3 | 19% |
4 | 12 | 2 | 17% | 2 | 17% | 3 | 25% | 5 | 42% |
Всього | 28 | 7 | 25% | 6 | 21% | 7 | 25% | 8 | 29% |
5 | 10 | 1 | 10% | 2 | 20% | 4 | 40% | 3 | 30% |
6 | 14 | - | 0% | 7 | 50% | 3 | 22% | 4 | 28% |
7 | 5 | - | 0% | 2 | 40% | 3 | 60% | - | 0% |
8 | 6 | - | 0% | 1 | 17% | 2 | 33% | 3 | 50% |
9 | 9 | - | 0% | 2 | 22% | 3 | 33% | 4 | 44% |
Всього | 43 | 1 | 2% | 15 | 35% | 14 | 33% | 14 | 33% |
Всього3-9кл | 72 | 8 | 11% | 21 | 29% | 21 | 29% | 22 | 31% |
За підсумками ІІ семестру маємо такі показники:
На початок ІІ семестру 2016-2017 н.р. в школі навчалося 101 учень;
Всього випускників 9 класу – 8 учнів;
Закінчили ІІ семестр 101 учень. Не оцінювалися: учні 1 класу - 14 учнів
Оцінювалося 87 учнів 2-9 кл.:
початковий рівень –12+11=23
середній рівень – 13+10=23
достатній рівень – 15+6=21
високий рівень – 1+7=8
Результати навчальних досягнень учнів 2-9 класів школи за 2016/2017н.р. наведено в таблиці:
Клас | К-ть учнів | Рівень навчальних досягнень учнів | |||||||
високий | % | достатній | % | середній | % | початковий | % | ||
2 | 16 | 7 | 44% | 1 | 6% | 4 | 25% | 4 | 25% |
3 | 16 | 5 | 31,5 | 2 | 13% | 5 | 31,5 | 4 | 25% |
4 | 12 | 3 | 25% | 1 | 8% | 4 | 33,5% | 4 | 33,5% |
Всього | 44 | 15 | 34% | 4 | 9% | 13 | 30% | 12 | 27% |
5 | 10 | 3 | 30% | 2 | 20% | 1 | 10% | 4 | 40% |
6 | 14 | - | 0% | 7 | 50% | 4 | 29% | 3 | 21% |
7 | 5 | 2 | 40% | 3 | 60% | - | 0% | - | 0% |
8 | 6 | - | 0% | 2 | 33% | - | 0% | 4 | 67% |
9 | 8 | 1 | 13% | 2 | 25% | 5 | 63% | - | 0% |
Всього | 43 | 6 | 14% | 16 | 37% | 10 | 23% | 11 | 26% |
Всього2-9кл | 87 | 21 | 24% | 20 | 23% | 23 | 26% | 23 | 26% |