Виховна робота школи
Для керування виховним процесом в школі створено методичне об'єдання класних керівників
Список класних керівників (2015-2016 навчальний рік):
Лендєл Г.В.- 1клас
ГоалН.І. – 2 клас
Звонар Н.О. – 3 клас
Хіміч Т.І. – 4 клас
Маргітич О.І. – 5 клас
Димова Ю.В. – 6 клас
Пилип Д Я.. – 7 клас
Іванюк О.М. – 8 клас
Пилип О.М.– 9 клас
Графік проведення виховних годин
КЛАС | ВЧИТЕЛЬ | ДЕНЬ ТИЖНЯ |
1 | ЛЕНДЄЛ ГАННА ВАСИЛІВНА | ЧЕТВЕР5 УРОК |
2 | ГОАЛ НАТАЛІЯ ІВАНІВНА | ПОНЕДІЛОК6 УРОК |
3 | ЗВОНАР НАТАЛІЯ ОЛОДАРІВНА | ВІВТОРОК6 УРОК |
4 | ХІМІЧ ТЕТЯНА ІВАНІВНА | П'ЯТНИЦЯ6 УРОК |
5 | МАРГІТИЧ ОЛЕСЯ ІВАНІВНА | ЧЕТВЕР7 УРОК |
6 | ДИМОВА ЮЛІЯ ВОЛОДИМИРІВНА | ВІВТОРОК7 УРОК |
7 | ПИЛИП ДІАНА ЯРОСЛАВІВНА | ВІВТОРОК8 УРОК |
8 | ІВАНЮК ОЛЕСЯ МИХАЙЛІВНА | П'ЯТНИЦЯ7 УРОК |
9 | ПИЛИП ОЛЕКСАНДР МИХАЙЛОВИЧ | СЕРЕДА7 УРОК |
Графік чергування вчителів та учнів школі
ДЕНЬ ТИЖНЯ | ЧЕРГОВІ ВЧИТЕЛІ | ЧЕРГОВІ УЧНІ |
ПОНЕДІЛОК | Маргітич О.І. (ІІ поверх) Пилип Д.Я (І поверх) Сонливий В.М.(подвір’я) | Макарусь Мирослава Шойного Каріна Дурданич Олександра |
ВІВТОРОК | Димова Ю.В (ІІ поверх) Звонар Н.О (І поверх) Пилип О.М (подвір’я) | Мікловші Максим Гарагонич Василь Макарусь Олексій |
СЕРЕДА | Маргітич О.І. (ІІ поверх) Іванюк О.М. (І поверх) Гоал Н.І. (подвір’я) | Мікловші Анастасія. Кенийз Анастасія Добоні Мирослава |
ЧЕТВЕР | Димова Ю.В (ІІ поверх) Пилип Д.Я (І поверх) Пилип О.М (подвір’я) | Мікловші Максим Гарагонич Василь Макарусь Олексій |
П'ЯТНИЦЯ | Хіміч Т.І. (ІІ поверх) Іванюк О.М. (І поверх) Сонливий В.М. (подвір’я) | Мигович Христина Повшик Богдана Негір Іванна |
Розклад гуртків
Гурток | Керівник | День, час і місце проведення | |
1. | Юний художник | Маргітич Олеся Іванівна | Середа 1430-1600 Четвер - 1430-1600 Приміщення 5 класу |
2. | Рідний край | Пилип Діана Ярославівна | Вівторок -1445-1615 П’ятниця – 1445-1615 Приміщення 9 класу |
3. | Умілі руки | Гоал Наталія Іванівна | Понеділок 1300-1430 Середа 1300-1430 Приміщення 1 класу |
4. | Літературне краєзнавство (РБДТ) | Сонливий Валерій Миколайович | Понеділок - 1430-1630 Середа - 1430-1630 П’ятниця - 1430-1630 Приміщення 5 класу |
5. | Мальви (РБДТ) | Іванюк Олеся Михайлівна | Понеділок - 1345-1545 Середа – 1420-1620 Четвер - 1345-1545 Приміщення 8 класу |
6. | Чарівні ручки | Шойного Неля Іванівна | Вівторок – 1430-1630 Четвер – 1430-1630 Субота – 1430-1630 Приміщення 3 класу |
ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ ШКОЛИ
НА І СЕМЕСТР 2015/2016 н. р.
№ | ЗМІСТ РОБОТИ | Термін виконання | ВІДПОВІДАЛЬНІ |
1. | Свято Першого дзвоника. День Знань. Урочиста лінійка. Перший урок. Україна - єдина країна! | 1 вересня | Лендєл Г.В.., Біла М.І., класні керівники |
2. | Відзначення 70-ї річниці закінчення Другої світової війни (інф. хвилинка) | 2 вересня | Вч. історії Пилип О.М.,п-о,кл.кер. |
3. | Олімпійська декада. 11 вересня – День фізичної культури і спорту. „ Веселі старти” В здоровому тілі – здоровий дух! | Вересень | Вчитель фізичної культури Сонливий В. Класні керівники |
4. | Безпека руху – запорука здоров’я! Підвищення протимінної безпеки ( поводження учнів з вибухонебезпечними предметами) | Вересень | Кл. кер., п-о Вч основ здоров'я, |
5. | 21 вересня – День миру. Миру. Конкурс дитячого малюнку на асфальті. Участь у Всеукраїнській акції „ Голуб миру” (малюнки, вироби) 22 вересня - День партизанської слави «Партизанськими стежками» (тематичні бесіди, уроки мужності) | Вересень | п-о, вчитель образотворчого мистецтва, вчитель укр. мови, класні керівники, вчителі історії |
6. | Міжнародний день людей похилого віку Б.: «Доброта врятує світ», «Шануймо старість» | 1 жовтня | Класні кер., п-о |
7. | День Вчителя | Жовтень | Іванюк О.М. |
8. | Бабин яр – трагічна сторінка в історії українського народу | Жовтень | Біла М.І. |
9. | День захисника України | 14 жовтня | Пилип Д.Я. |
10. | Вшанування Андрея Шептицького | Жовтень | Пилип Д.Я. |
11. | “День слов’янської писемності” | Листопад | Іванюк О.М. |
12. | Хліб - усьому голова! | Листопад | Маргітич О.С. |
13. | Голодомор 33 - не маємо права забути! Запали поминальну свічку! | Листопад | Біла М.І. Класні кер |
14. | 1 грудня - Всесвітній день боротьби зі СНІДом | Грудень | Митровці Г.І., Біла М.І. кл. кер. |
15. | Всеукраїнська природнича гра «Кенгуру»,«Геліантус» | Грудень | Ребрик Н.В. Біла М.І. |
16. | Свято Миколая | Грудень | Гоал Н.І., Звонар Н.О. |
17. | Новорічна казка | Грудень | Хіміч Т.І., Лендєл Г.В. |
18. | Новорічно-різдвяні дійства | Грудень | Іванюк О.М. |
Нижньореметівська ЗОШ I-IIступенів
НАКАЗ
Про організацію національно-патріотичного виховання учнів школи
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про Державний Гімн України», Концепції національно-патріотичного виховання молоді, затвердженої спільним наказом Міністерства у справах сім'ї, молоді та спорту, Міністерства оборони, Міністерства культури і туризму, Міністерства освіти і науки від 27.10.2009 № 3754/981/538/493, наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31 жовтня 2011 року № 1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та з метою виховання громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, знати свої права й обов’язки, цивілізовано відстоювати їх, сприяти єднанню українського народу, громадянському миру й злагоді в суспільстві та між народами.
НАКАЗУЮ:
1. Заступнику директора з розробити і затвердити План заходів з патріотичного виховання дітей та молоді. (додається)
2. Класним керівникам забезпечити неухильне виконання Плану заходів з патріотичноговихованнядітей та молоді в закладі.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор школи М.В.Балега
План
заходів з патріотичного виховання по
Нижньореметівській ЗОШ І-ІІ ступенів
(на основі Концепції національно-патріотичного виховання молоді)
№ з/п | Завдання Концепції | Зміст заходу | Термін | Виконавці |
1 | Забезпечення сприятливих умов для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей | Створювати належні умови для рівного доступу до якісної освіти. Вжити заходи для забезпечення організаційно-правових засад діяльності школи, їх належного кадрового, навчально-методичного та матеріально-технічного забезпечення | Постійно | Директор, заступник директора |
2
| Виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки – Герба, Прапора, Гімну України та історичних святинь
| У школі забезпечити розміщення державної символіки, виконання державного Гімну та підняття державного Прапора під час проведення різноманітних урочистих зібрань, спортивних змагань, інших масових заходів | Постійно | Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагоги-організатори |
Проведення першого уроку «Україна – єдина країна» | 01.09.2014 | Класні керівники | ||
Проведення в школі правовоїосвіти та виховання, направленої на розвиток у школярів почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця в суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків. | Постійно, жовтень, грудень (тижні правових знань) | Педагоги-організатори класні керівники, вчителі історії та правознавства | ||
3 | Сприяння набуттю молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народ | Проводити серед учнівської молоді освітню, інформаційну роботу з вивчення, популяризації національної історії та культури шляхом ознайомлення з об'єктами історичної та культурної спадщини України, області, міста, використовуючи активні форми роботи. | Постійно | Педагоги-організатори, класні керівники, вчителі історії |
4 | Формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації
| Проводити різноманітні творчі конкурси знавців української мови, літературні вечори. | Лютий – березень 2015 | Вчителі української мовита літератури |
У плані роботи школи передбачати заходи з відзначення Дня української писемності та мови, Дня рідної мови | Листопад Лютий | Вчителі української мовита літератури | ||
Забезпечення участі учнів у міських етапах конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика,Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка, конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої», он-лайн турніру «Знай українське» | Листопад, грудень, березень | Вчителі української мови та літератури
| ||
Забезпечення участі учнів конкурсі «Найкращий читач України». |
| Вчителі української літератури, бібліотекар | ||
5 | Формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне, на прикладах героїчної історії українського народу та кращих зразків культурної спадщини | Організувати роботу щодо залучення учнів до вивчення історичного минулого, культури українського народу, пропагування здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення міських акцій, конкурсів патріотичного спрямування. | Постійно | Вчителі історії |
Провести Уроків мужності, які стануть фундаментом формування у дітей та молоді сучасної національної ідентичності на кращих прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави.
| Протягом року | Класні керівники | ||
Участь у Всеукраїнській акції «Лист пораненому» | Вересень | Педагоги-організатори, класні керівники 2-9 класів | ||
Участь у Всеукраїнській освітній кампанію «Голуб миру» під гаслом «Право народів на мир» | Вересень | Педагог-організатор, класні керівники 1-9 класів | ||
Створення стендів з метою увічнення пам’яті берегівчан, які загинули за незалежність і територіальну цілісність України, та героїв «Небесної сотні» | Вересень | Педагоги-організатори | ||
Забезпечити участь в щорічних конкурсах на кращу творчу та науково-дослідницьку, пошукову роботу серед учнівської молоді з вивчення невідомих сторінок історії та культури рідного краю, міста (фотографії, живопис, література, тематичні екскурсії) | Протягом року | Педагоги школи. | ||
Залучати учнів школи до впорядкування солдатських могил | Жовтень, травень | Вчитель трудового навчання | ||
Проведення заходів до : Дня партизанської слави; Дня визволення Закарпаття від німецько-фашистських загарбників; День пам’яті жертв голодомору День виводу військ з Афганістану; Дня Перемоги та інших пам’ятних дат. |
Вересень Жовтень
Листопад Лютий Травень | Педагоги-організатори Учителі історії | ||
|
| Організувати проведення заходів із відзначення ювілейних, історичних, пам’ятних дат, знаменних подій у житті українського народу | Протягом року | педагоги-організатои |
|
| Провести години спілкування, приурочені до традиційних народних свят: Дня Покрови Пресвятої Богородиці, Дня Святого Миколая, Свята Різдва Христова, Великоднятощо. | Протягом року | Класні керівники |
|
| Організувати у школі перегляд та обговорення документальних фільмів, що ілюструють становлення та розвиток українського державотворення. | Протягом року | Учителі історії |
Організувати у бібліотеці школи тематичні експозиції до Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, до Дня захисника Вітчизни | Грудень Січень Лютий | Бібліотекар | ||
6 | Формування психологічної та фізичної готовності молоді до виконання громадянського і конституційного обов’язку щодо відстоювання національних інтересів та незалежності держави, підвищення престижу і розвиток мотивації молоді до державної та військової служби | Проведення днів відкритих дверей спільно з органам виконавчої влади та місцевого самоврядування, правоохоронними органами | Постійно | педагог-організатор |
Забезпечувати участь у спартакіадах | Квітень-травень | Вчитель фізичного виховання | ||
7 | Забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, людей похилого віку, турбота про молодших та людей з особливими потребами
| У планах роботи школи передбачати заходи з відзначення Дня людей похилого віку; Дня людей з особливими потребами Дня Матері |
Жовтень Грудень Травень | педагог-організатор |
Забезпечення участі школярів у акції милосердя «Допомога дітям -переселенцям», що проводиться товариством Червоного Хреста, Всеукраїнських акціях «Назустріч мрії», «Від серця до серця», «Щастя на крилах» | Протягом навчального року | Педагог-організатор | ||
8 | Консолідація діяльності органів державного управління та місцевого самоврядування, навчальних закладів, громадських організацій щодо національно-патріотичного виховання | Брати участь у спільних урочистих зібраннях, святкуваннях, спортивно-масових заходах школи, відзначення днів міста | Протягом навчального року | Педагог-організатор |
9 | Сприяння діяльності установ, навчальних закладів, організацій клубів, та осередків громадської активності, спрямованих на патріотичне виховання молоді
| Забезпечення взаємозв’язків з міськими управліннями, службами, освітніми, культурно-просвітницькими закладами, творчими спілками, громадськими організаціями з питань організації і підтримки різних форм дозвілля та зайнятості дітей і підлітків у позаурочний час | Постійно | Педагогічний колектив |
Підтримка та сприяння розвитку учнівського самоврядування . | Постійно | педагог-організатор, педагогічний колектив | ||
Підтримка та сприяння розвитку державно- громадського управління освітою; забезпечення координації спільної діяльності адміністрації школи, батьків та учнів | Постійно | Педагогічний колектив | ||
10
| Підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини
| Проводити благоустрої у школі на прилеглих територіях | Під час місячників благоустрою та до початку навчального року | Педагогічний колектив |
Здійснювати заходи зі збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, формування у населення екологічної культури і підвищення екологічної свідомості, розвитку у школі юннатівського руху, широкого залучення дітей та молоді до природно-заповідної справи | Постійно | Вчителі біології, екології, класні керівники | ||
11 | Створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак, держави | У школі проводити різносторонню роботу щодо розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці учнівської молоді | Протягом навчального року | Заступники директора, педагогічний колектив |
| Розглядати на засіданнях методоб’єднань класних керівників питання щодопатріотичного виховання учнів | Протягом навчального року | Голова МО., класні керівники | |
Узагальнити і пропагувати досвід роботи з патріотичного виховання. Висвітлювати в шкільній газеті та на сайті школи | Протягом навчального року
| адміністратор сайту | ||
12 | Сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я
| Забезпечувати участь на всіх етапах масових заходів художньо-естетичного, науково-технічного, еколого-натуралістичного, туристсько-краєзнавчого, національно-патріотичного, фізкультурно-оздоровчого, військового та спортивного напрямку | Протягом навчального року | педагогічний колектив |
Організація та проведення заходів, направлених на збереження та зміцнення здоров’я учнівської молоді, формування у школярів свідомої мотивації здорового способу життя, навичок дбайливого ставлення до власного здоров’я та життя | Протягом навчального року | Вчителі фізичного виховання, основ здоров’я | ||
Участь у міських спортивних змаганнях, забезпечення участі обласних та Всеукраїнських спортивних змаганнях та зборах. | Протягом навчального року | Вчителі фізичного виховання | ||
13 | Виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадської діяльності | Забезпечення проведення комплексу заходів з профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед дітей і підлітків. | Протягом навчального року | педагогічний колектив |
Сприяння активізації діяльності педагогічного колективу з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формуванняу дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві | Протягом навчального року | педагогічний колектив |
План заходів на 2013-2015 роки
з підготовки та відзначення 70-ї річниці визволення України від фашистських загарбників та 70-ї річниці Перемоги
у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років
у Нижньореметівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів
№ п/п | Заходи | Термін виконання | Місце проведення | Відповідальні |
1 | Організація урочистих концертів, присвячених Дню Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років із запрошенням ветеранів «Вклонися, моя Україно, цим людям величним і скромним», «Живи у мирі, Україно!..» | 7-8 травня 2013-2015 роки | ЗОШ | Історики школи, педагоги-організатори |
2 | Упорядкування солдатської могили, обеліску, урочисте покладання квітів з нагоди: - Дня Перемоги - Дня визволення України від фашистських загарбників | 7-8.05. 28.10. 2013-2015 років | Вчитель трудового навчання, Класні керівники, педагоги-організатори | |
3 | Проведення уроків мужності «За мир у всьому світі – це значить за життя», «Вічна пам’ять героям!», «Тих днів не змеркне слава», «Пам’ять серця» | 7-8.05. 22.09. 28.10. 2013-2015 років | ЗОШ | Класні керівники |
4 | Виготовлення стендів на патріотичні теми | Протягом 2013-2015 років | ЗОШ | |
5 | Проведення семінарів, засідань «круглих столів» за темами: «Доля моєї родини в історії Великої Вітчизняної війни1941-1945 років», «Велика Вітчизняна війна 1941-1945 років очима молоді», «Героїчні віхи Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років», «Уклін живим-загиблим слава», присвячені увічненню пам’яті про події Великої Вітчизняної війни 1941-1945 років | Квітень-травень, вересень- жовтень 2013-2015 років | ЗОШ №5 | Пилип О.М., Пилип Д.Я..Класні керівники |
6 | Проведення тематичних уроків з історії України, бінарних уроків, уроків пам’яті, годин спілкування за темами: «Тільки тим історія належить, хто за неї бореться й живе», «Україна пам’ятає подвиг солдата», «Часи не обирають», «Пам’ятаєш Земле? Земле, не забудь…», «Війна – безмежного горя людського ріка» | Квітень-травень, вересень- жовтень 2013-2015 років | ЗОШ | Класні керівники. |
7 | Зустріч з ветеранів Великої Вітчизняної війни | 2013-2015 роки | музей Великої Вітчизняної війни | |
8 | Проведення тематичних книжкових виставок «Дорогами визволення України», виставки творів мистецтва, фотографій, мемуарної та історичної літератури «Війна великим горем стала..» | Жовтень, травень 2013-2015 років | Бібліотека | Бібліотекар |
9. | Відвідування Музею «Народної пам’яті» при школі-інтернат | Жовтень, Травень | Педагог-організатор, кл. керівники, кер.гуртків | |
12. | Проведення конкурсів малюнків, плакатів на теми: «Ми проти війни», «Слава визволителям», «Парад Перемоги» тощо | Протягом 2013-2015 років | ЗОШ | Педагог-організатор, учитель образ. мист. |
ПЛАН РОБОТИ З ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ НА КОЖЕН МІСЯЦЬ
ВЕРЕСЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Перший урок. Україна - єдина країна | 1.09 | Класні керівники |
2. | Олімпійська декада. Проведення Всеукраїнського Олімпійського уроку та Олімпійського тижня. |
| Вч.фізкультури Сонливий В. п-о |
3. | Підвищення протимінної безпеки( поводження учнів з вибухонебезпечними предметами) | Кл. керівники, | |
4. | 21 вересня – День Миру ( інф. сторінка, виховні години). | Класні керівники, п-о | |
5. | Конкурс дитячого малюнку на асфальті до Міжнародного дня миру на тему „ Щастя і мир на планеті потрібні усім” |
| П-о |
6. | Виготовлення стенду з дитячих малюнків «Миру-мир, війні – ні!» |
| П-о |
7. | День партизанської слави “Наші односельчани в роки війни” (22 вересня День партизанського руху на Україні). Уроки мужності, інф. сторінка. | 22.09 | Вчителі історії, класні керівники, класоводи, п-о |
8. | Трагедії Бабиного яру присвячується…(інф. сторінка, виховні години, тематичні уроки) | Кл.керівники, п-о Вч. історії | |
9. | Участь у Всеукраїнській акції „ Лист пораненому” (дитячі листи, малюнки, вироби). |
ЖОВТЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Міжнародний день людей похилого віку, День ветерана «Шануймо старість», «Роки людині до лиця» | Кл.керівники, п-о | |
2. | Зустріч з учасником бойових дій в зоні АТО Соловка Є.Й. |
|
|
3. | 9 жовтня - день художника. Конкурс малюнків „ Моя Батьківщина - Україна”. | Вч. малювання | |
4. | 14 жовтня - День українського козацтва. Свята Покрова - покровителька українського козацтва. (Усний журнал) | 14.10 | П-о, кл. керівн. |
5. | Учать у районній конференції «Визволення Закарпаття», зустріч з ветеранами Великої Вітчизняної війни в музеї школи-інтернат м.Берегово |
|
|
6. | Тиждень історії. Визволення. «Ми пам’ятаємо…» «Вони визволяли Вітчизну». Виготовлення тематичних стінгазет. | Вч. історії, кл. керівники, п-о |
ЛИСТОПАД
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Вшанування пам’яті предків “Запали поминальну свічку» | 1 листопада | Кл. керівники, Класоводи, п-о |
2. | Покладання квітів до пам’ятника Слави, могили невідомого солдата | Кл. керівники, Класоводи, п-о | |
3. | День української писемності та мови. Інформаційна сторінка, перегляд презентації, виготовлення стенду. Поетичний Олімп. 9 листопада стартує конкурс Петра Яцика | 9 листопада | Філологи школи п-о |
4. | Конкурс малюнків “За вільну від тютюнового диму планету”. (15 листопада - Міжнародний день непаління). Геть паління! Ми – здорове покоління! | 15 листопада | Вч. малювання П-о класоводи |
5. | Загальношкільний позакласний захід: «Голодомор -33. Не маємо права забути!» Мітинг-реквієм, вшанування пам’яті хвилиною мовчання |
| П-о Кл.керівники Вч. історії |
6. | День гідності і свободи (річниця майдану незалежності) | 21 листопада | Вч. історії |
|
|
|
|
ГРУДЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Участь у Всеукраїнській акції «16 днів проти насилля», «Торгівля людьми, сучасне рабство» «СНІД- не примара, а реальна загроза» Конкурс малюнків: „ Ми - за здоровий спосіб життя ”. | П-о. Кл.кер.
Вч. малювання | |
2. | Тиждень правових знань: “ Ми живемо в правовому суспільстві” | Вч. права. п-о, кл.кер | |
3. | 6 грудня – День захисника Вітчизни Позакласний захід | П-о, кл.кер | |
4 | 14 грудня – День ліквідатора аварії на Чорнобильській АЕС |
| Вч. історії, п-о, кл.кер |
5. | Наші традиції. Свято Миколая. Благодійна акція. |
|
|
7. | Новорічні свята. Конкурс новорічно-різдвяних доробок. Вернісаж новорічних композицій „ Замість ялинки - зимовий букет”. Акція Допоможи птахам взимку” | П-о, кл.кер Вч малюв., праці |
СІЧЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Наші традиції. Новорічно – різдвяні свята. «Ой прийдуть до тебе три празники в гості» | Кер. гуртків | |
2. | «Здорові діти-здорова нація», просвітницька робота «Чорно-біле кіно» |
| П-о |
3. | День Соборності України | 22.01 | Кл.керівники, п-о |
4. | Чорнобильська пересторога. Година спілкування з історії аварії на Чорнобильській АЕС |
| Кл.керівники, п-о Вч.історії |
5. | День пам'яті героїв Крут | 29.01 | Кл.керівники, п-о |
ЛЮТИЙ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Відзначення 200-річчя від дня народження автора музики Державного Гімну України Михайла Вербицького, виховання у дітей та молоді патріотизму, поваги до історії та державних символів України | Вч музики. Бібліотекар, п-о | |
2. | Конкурс дитячих малюнків «Я люблю Україну» |
| Вч. малювання. |
3. | Уроки мужності. День виведення радянських військ з Афганістану. | 15.02 | Кл.керівники. п-о |
4. | «Здорові діти-здорова нація» «Туберкульоз – підступний ворог» | Кл.керівники , вч.осн.зд., п-о | |
5. | Свято рідної мови. | Віраг В.Й. Маргітич О.І. | |
6. | Перегляд фільму на екологічну тематику «Ми будемо жити в іншій Україні» «Ми – діти планети Земля» |
| П-о |
7. | Участь у районному конкурсі-огляді екологічних агітбригад «Мій рідний край моя земля» | П-о |
БЕРЕЗЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Наші традиції “8 Березня - свято весни, краси, ніжності, жіночності”. | Звонар Н.О. | |
2. | Відзначення 150-ї річниці першого публічного виконання національного гімну „ Ще не вмерла України і слава, і воля...”, яке відбулося 10 березня 1865 року |
| Вч. музики. П-о |
3. | Тарасовими стежками Шевченківські читання. | Маргітич О.І. | |
4. | Відвідування краєзнавчих музеїв нашого краю | Весняні канікули | Кл.керівники, кер.гуртків |
6. | Конкурс малюнків „ Природа очима дітей”. | До 7.03 | Вч. малювання |
7. | Підготовка до районного огляду художньої самодіяльності | П-о, кер.гуртків | |
8. | Трудові десанти. Упорядкування пришкільної території, насадження дерев та квітів. | Вчителі праці, кл.керівники | |
9. | 22 березня – Всесвітній день води | 22.03 | Вч.і біології, п-о |
КВІТЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | Наші традиції. Свято Писанки. Виставка великодних писанок. | Ковач А.М. П-о | |
2. | «Здорові діти-здорова нація»1 квітня – День сміху. 7 квітня - День здоров’я «Смійтеся, на здоров’я». | Пилип М.М. | |
3. | Трудові десанти. Упорядкування пришкільної території, у міні парку біля обеліску слави, могили невідомого солдата. Акція «Чисте село» | Вчителі праці, кл.керівники | |
4. | Весняна спартакіада. | Сонливий В.М. | |
5. | “Чорнобиль - біль України”. | 24.04 | Кл.керівники Педагог-організ. |
6. | “Скривджена земля”, присвячено Дню Землі. | ||
7. | Участь учнів школи в екологічній акції по збору вторинної сировини (макулатура, пластик). | Квітень | Педагог-орг. Кл.керівники |
ТРАВЕНЬ
№ п/п | З м і с т | Дата | Відповідальні |
| І. ОСНОВНІ ВИХОВНІ ЗАХОДИ ТА ПІЗНАВАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ |
|
|
1. | „ Перемоги день ясний”. | Вч історії | |
2 | Конкурс на кращий поетичний твір до дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні;на кращу пісню воєнних літ |
| П-о, вч музики, укр.літ. |
3. | День Матері. Відкриті виховні години для батьків, присвячені Дню Матері. | Кл.керівники 1-9 кл | |
4. | «Здорові діти-здорова нація» “Ти і твоє здоров’я”. |
| Кл.керівники |
5. | «Спорт - це здоров'я» Загальношкільне спортивне свято. Першість школи з міні-футболу | Сонливий В.М. | |
6. | Конкурс малюнків на асфальті “Хай буде мир на всій землі!” |
|
|
Національно-патріотичне виховання в контексті Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11-х класів загальноосвітніх навчальних закладів України»
Сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави виявляється у патріотизмі, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин.
Патріотизм виявляється в любові до Батьківщини, свого народу, турботі про його благо, сприянні становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, готовності відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею, повазі до українських звичаїв і обрядів, усвідомленні спільності власної долі з долею Батьківщини, досконалому володінні української мовою. Розвиненаправосвідомістьвиявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та державної влади. Політичнакультура— це політична компетентність (наявність знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень. Культура міжетнічних відносин передбачає поважне ставлення дітей та учнівської молоді до прав людини; сформованість інтересу до представників інших народів; толерантне ставлення до їхніх цінностей, традицій, мови, вірувань; вміння гармонізувати свої інтереси з етнічними та релігійними групами заради громадянської злагоди.
У молодшому шкільному віці у дитини формується здатність пізнавати себе як члена сім’ї, родини, дитячого об’єднання; як учня, жителя міста чи села; виховується любов до рідного дому, школи, вулиці, своєї країни, її природи; до рідного слова та державної мови, побуту, традицій, культурних особливостей як рідного, так й інших етносів українського народу.
У підлітковому віці виховується духовно-осмислений, рефлексивний патріотизм, який поєднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав та свобод.
Тому у старшому шкільному віці пріоритетними рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Старшокласники не лише ідентифікують себе з українським народом, але й прагнуть жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні на шляху її національного демократичного відродження; працювати на її благо, захищати її; поважати Конституцію України і дотримуватися Законів; володіти рідною та державною мовою; визнавати пріоритети прав людини, поважати свободу, демократію, справедливість.
Початкова школа
Виховні досягнення
Сформованість основних понять про народ, націю, суспільство, державу:
- почуття поваги та гордості до рідного краю, народу, мови;
- відчуття себе громадянином України, шанування державних символів, Конституції України;
- любові до культури свого народу, його традицій, звичаїв і обрядів;
- розуміння правил взаємодії людей у колективі, суспільстві та безконфліктність їх спілкування, толерантного ставлення до представників інших національностей, шанобливого ставлення до їх культури, релігій, традицій.
Тематичний зміст виховної діяльності
1 клас
"Та земля мила, де мати народила", "Моя рідна Україна", "Символи моєї держави", "Знай і поважай Герб, Прапор і Гімн своєї Батьківщини", "Ми — українці", "У країні рідної мови", "Мова", "Наша мова — солов'їна".
2 клас
"Наша Вітчизна — Україна", "У нас одна Батьківщина — наша рідна Україна", "Ми — українці", "Я — син своєї землі", "Українці за кордоном", "Славетні українці", "Кожному миле його слово рідне", "Я маю право... кожна людина має право".
3 клас
"Я — маленький громадянин", "Ми всі – єдина сім’я", "Чи знаєш ти свій край?", "Древня столиця України", "Легенди нашого краю", "Вулицями рідного міста (села)", "Година пам'яті", "Моральні цінності мого народу. Традиції поваги, турботи, співчуття й допомоги людям", "Моя мала Батьківщина", "Мій рідний край", "Рід, родина, рідня", "Моя рідна вулиця", "Пам'ятаймо героїв", "Мої права та обов'язки", "Дитяча праця і права дитини".
4 клас
"Одна-єдина на цілім світі...", "Я — громадянин України і пишаюсь цим", "Люби і знай свій рідний край", "Люди, які прославили мій край", "Сторінки історії мого міста (села)", "І живе калина на папері", "Всі народи України живуть в злагоді та мирі", "Шануймося, бо ми того варті".
Основна школа
5-7 класи
Виховні досягнення
Усвідомлення єдності власної долі з долею Батьківщини:
- виховання почуття патріотизму;
- почуття любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу, традицій та звичаїв;
- моральних, духовних та історико-культурних цінностей, високої мовної культури;
- шанобливого ставлення до державної символіки;
- правил та норм поведінки, соціально важливих для суспільства;
- активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі;
- толерантного ставлення до історії та культури інших народностей, які проживають в Україні та інших державах;
- шанування героїв України;
- знання і повага законів України.
8 -9 класи
Сформованість потреби у збереженні та примноженні духовного й матеріального багатства українського народу:
- відповідальності, як важливої риси особистості, за долю Батьківщини;
- розуміння особистістю своїх прав, свобод, обов'язків;
- громадянської життєвої позиції, участь в учнівському самоврядуванні, житті школи та громади;
- власної віри у духовні сили народу, його майбутнє;
- усвідомлення себе патріотом і громадянином України;
- участь у самоврядуванні закладу;
- потреби у полікультурному спілкуванні на основі взаєморозуміння та поваги.
Тематичний зміст виховної діяльності
5 клас
"Хто і коли жив в Україні", "Ми – творці власного життя", "Україна пам'ятає", "В ім'я твого і мого життя" (сторінками історії), "Ніхто не забутий, ніщо не забуте", "Державний гімн України",
"Що я знаю про Україну?", "Закони життя нашого класу", "Немає прав без обов'язків", "Конвенція ООН та Конституція України про права дітей", "Про символіку України", "Герої завжди поміж нас", "Тарасове слово", "Твоя активна життєва позиція".
6 клас
"Я - моя родина - Україна", "Україна - полікультурна держава", "Демократичні принципи та цінності", "Згадаймо всіх поіменно", "Моя земля - земля моїх предків", "Державна символіка", "І синє небо, і жовте колосся", "Люби і знай свій рідний край", "Традиції мого народу", "Мова рідна - слово рідне!", "Хто живе поруч зі мною?", "Традиції моєї родини", "Школа - наш дім, ми господарі в нім", "Тарасовими шляхами", "Козацький КВК".
7 клас
"Любове моя - Україно!", "Українці в світі", "Наші земляки", "Україна від козацьких часів до сьогодення", "Найвідоміші винаходи українців", "Мій рідний край", "Історія рідного краю", "Народознавчий конкурс ерудитів", "Життя та побут українців", "Українська вдача", "Моє село чи місто", "Запорізькі козаки", "Діти мають знати свої права", "Виховуємо лідерські якості", "Школа зустрічає гостей", "Випускники нашої школи", "Українська державність", "Українська топоніміка".
8 клас
"Країна, в якій я живу", "Моя Україна, демократична і вільна, я з нею пов'язую долю свою", "Трагедії українського народу" , "Я - громадянин і патріот держави", "Збережемо наш скарб - рідну мову", "Джерела духовності мого краю", "Видатні люди мого краю", "Допоможемо ветеранам", "Козацькі сурми", "Українці за кордоном. Що таке діаспора?", "Україна - суверенна і незалежна держава", "День Соборності України", "6 грудня - День збройних сил України", "Є пам'ять, якій не буде кінця", "Воїни - інтернаціоналісти", "Видатні вчені України, рідного краю", "Українське козацтво міфи та реалії", "Ми - єдиний народ".
9 клас
"Громадянське суспільство - гарантія дотримання прав людини", "Гуманістична мораль у громадянському суспільстві", "Державні символи України", "Дебати: право на приватне життя", "Україна - європейська держава", "Видатні вчені України", "Ваш світлий Подвиг незабутній", "Культура політичної дискусії", "Твоя правова культура", "Що ми можемо зробити для того, щоб шкільне життя було яскравим і незабутнім".