Наша школа
ШКОЛА - ЦЕ ВЕЛИКИЙ СВІТ, У ЯКОМУ Є ДВА ЦЕНТРИ ВСЕСВІТУ - УЧИТЕЛЬ І УЧЕНЬ
ПЕДАГОГІЧНЕ КРЕДО: "ДОПОМОГТИ КОЖНОМУ РОЗКРИТИ СВОЇ ЗДІБНОСТІ І ТАЛАНТИ, СФОРМУВАТИ АКТИВНУ ЖИТТЄВУ ПОЗИЦІЮ НА БЛАГО УКРАЇНИ"
Найважливіше завдання:
«Сформувати середовище для розвитку особистості…» (Ян Амос Коменський)
Протягом тижня вчителі школи демонструють свої вміння , діляться своїми здобутками. У школі добре налагоджене взаємовідвідування уроків. Це сприяє перенесенню кращих методів і прийомів роботи одного педагога у практику діяльності інших, надихає на пошук нових шляхів навчання, виховання, будить ініціативу, стимулює до роботи
На засіданнях МО вчителі обмінюються досвідом, новими ідеями, секретами майстерності, ефективно використовуючи інтерактивні методи: дискусії, рольові ігри, методичний коментар, тренінги тощо
Робота ШМО спрямована на те, щоб розбудити творчі сили вчителя, викликати у нього постійне прагнення до самоосвіти, вдосконалення, допомогти відчути радість творення нових зразків уроку і моральне задоволення від результатів власної творчості
Ми добре розуміємо, що у наш час на перший план виходить уже не старання чи виконавча дисципліна, а вміння аналізувати і прогнозувати, правильно оцінювати свої можливості і бути комунікабельним, ризикувати і не боятися нового, бути оптимістом.
Такі вміння кращі вчителі нашої школи демонструють під час проведення методичних тижнів.
Беруть активну участь у районних методоб’єднаннях, дають районні відкриті уроки
Протягом 2011-2012 н.р. на базі нашої школи було проведено у І семестрі районне методоб’єднання педагогів-організаторів під час якого класними керівниками були проведені виховні години, а педагогом – організатором Білою М.І. – позакласний захід: «Обереги рідної землі»
У ІІ семестрі проведено районне методоб’єднання для вчителів світової літератури відкритий урок давала Балега Марія Василівна
Протягом 2012-2013 н.р у І семестрі базі нашої школи було проведено районну нараду директорів, під час якої вчителями проведені відкриті уроки та виховні години, а педагогом – організатором Білою М.І. – позакласний захід: «Моя країна – Україна»
Проведено також районне методоб’єднання для вчителів трудового навчання, відкритий урок давала Іванюк Олеся Михайлівна
У ІІ семестрі на базі нашої школи було проведено також районне методоб’єднання для вчителів основ здоров’я, давала відкритий урок основ здоров’я з елементами тренінгу вчитель Біла Мар'яна Іванівна
Протягом 2013-2014 н.р. на базі нашої школи було проведено у І семестрі районне методоб’єднання вчителів географії, відкритий урок давав вчитель Пилип Олександр Михайлович. У ІІ семестрі проведено районне методоб’єднання вчителів образотворчого мистецтва; відкритий урок давала вчитель Маргітич Олеся Іванівна
2014/2015 н.р. У лютому на базі нашої школи проходив семінар заступників директорів з навчально-виховної роботи шкіл Берегівського району на тему:"Урок -ключовий елемент навчання і виховання". Програма семінару включала в себе: знайомство зі школою, педагогічну виставку, відвідування уроків та їх обговореня, позакласний захід "Розквітай же, рідна українська мово" (відповідальні: Іванюк О.М., Віраг В.Й.), презентацію досвіду роботи школи (директор Балега М.В.), настановчу нараду заступників директорів шкіл (Коваль П.Я.), доповідь заступника директора школи з НВР Білої М.І. на тему: "Урок - ключовий елемент навчання і виховання". Відкриті уроки давали:
Ребрик Наталія Василівна - алгебра (8 кл.),
Димова Юлія Володимирівна - англ.мова (5 кл.),
Ковач Анжела Михайлівна - укр.мова (4 кл.),
Хіміч Тетяна Іванівна - укр.мова (3 кл.),
Гоал Наталія Іванівна - виховна година (1 кл.)
Троє учасників змагалися, представивши власний педагогічний досвід за допомогою презентацій, провівши майстер-класи для своїх коллег
Педколектив школи невеликий, але вчителі працюють за фахом. Серед 17 вчителів 15 мають повну вищу освіту, 1 - базову вищу освіту, 1 - неповну вищу освіту, 5 вчителів мають звання «Старший вчитель».
Таким чином, школа забезпечена кадрами і працює відповідно призначення
Проблемним питанням школи є: «Формування особистості учня, виявлення його нахилів, здібностей, талантів в процесі навчання, виховання і саморозвитку»
Дану проблему педколектив розв'язує через слідуючі завдання:
- Удосконалення структури уроку.
- Використання нестандартних форм і методів навчання.
- Активізація пізнавальної діяльності учнів.
- Використання дидактичних ігор на уроках.
- Застосування ІКТ на уроці
Ефективною формою інформаційно-методичної роботи з педагогічними кадрами зарекомендували себе методичні оперативні наради, на яких обговорюються актуальні проблеми науково-методичного і організаційно-педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу. Тематика їх охоплює широке коло питань:
- вивчення методичних рекомендації Міністерства освіти і науки молоді та спорту України;
- знайомство з новими програмами та їх обговорення;
- опрацювання методичних рекомендацій щодо проведення першого уроку;
- про роботу над науково – методичною проблемою на різних її етапах;
- про проведення шкільних олімпіад;
- про критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
Вирішальна ланка системи методичної роботи – самоосвітня робота вчителів. Ще Д. І. Писарєв писав:
„Хто дорожить життям думки, той знає дуже добре, що справжньою освітою є тільки самоосвіта...
Треба вчитися в школі, але набагато більше треба вчитися після виходу зі школи, і це друге уміння за своїми результатами, за своїм впливом на людину й на суспільство незрівнянно важливіше, ніж перше”
Самоосвіта – безперервний процес саморозвитку та самовдосконалення вчителів. Вона є основною формою підвищення професійної педагогічної компетентності, яка складається з удосконалення знань та узагальнення педагогічного досвіду шляхом цілеспрямованої самоосвітньої роботи
Етапи роботи з самоосвіти: інформаційно-аналітичний: проходження курсів підвищення кваліфікації, вивчення наукової й навчально-методичної літератури, детальне ознайомлення з питаннями, які викликають ускладнення у педагога й здійснення проблемно- орієнтованого аналізу отриманих даних. Підсумок етапу – формування у педагога сукупності теоретичних знань. Впровадження в практику: доцільне ведення щоденника спостережень, здійснення моніторингу з метою фіксування результатів. Подання досвіду роботи з теми: доповідь на педагогічній або методичній раді, участь у педагогічних читаннях, виступ на батьківських зборах, розробка конспектів уроків або методичних рекомендацій тощо
Адміністрацією школи створені максимально сприятливі умови для плідної самоосвітньої роботи вчителя: збільшення його вільного часу, наявність у розпорядженні шкільної бібліотеки, мережі Internet. Тут до послуг вчителів: нормативні документи; плани роботи; матеріали роботи шкільних предметних методоб’єднань; тематичні папки, зокрема, папка «Для вас, молоді вчителі»
Всі вчителі передплачують фахові журнали, що також сприяє активізації самоосвіти педпрацівників, збагаченню змісту внутрішньошкільної методичної роботи.
Щоб залишатися сучасним вчителем, справжнім ВЧИТЕЛЕМ з великої букви, треба постійно працювати над собою
А ще вчителі готують звіти – презентації. Це своєрідні захисти вчительських проектів, це ще один етап педагогічного пошуку ефективних шляхів самореалізації вчителя.
Колективна оцінка цих звітів – презентацій допомагає вчителю повірити в свої можливості і перетворитися на нестандартного й оригінально мислячого, критичного, творчого педагога
Цікаво проходять засідання « круглого столу», майстер – класи , відкриті уроки та заходи, творчі дискусії тощо . Поруч з досвідченими вчителями у школі працюють і молоді вчителі. Тому постало питання про організацію методичної роботи з молодими та малодосвідченими вчителями, де використовуються такі форми роботи : парне співробітництво ( досвідчений вчитель – молодий вчитель); індивідуальні консультації; «Запитуйте – відповідаємо»; співбесіди; обмін досвідом « Мої перші педагогічні знахідки». Продумана система роботи з молодими вчителями сприяє швидшій їх адаптації в колективі, прискорює процес набуття професійної майстерності, стимулює самоосвітню роботу, прагнення до творчості, допомагає впевнено рухатись своєю індивідуальною траєкторією професійного розвитку
Ефективно використовується в школі система наставництва. Бути наставником молодого вчителя – почесна і відповідальна місія. Наставники приділяють увагу таким питанням: зміст і форми роботи наставника і молодого вчителя; формування навичок самоаналізу уроку; особливості складання індивідуального плану; психологічні аспекти співпраці. Наставники молодих вчителів не перестають нагадувати своїх підопічним слова великого педагога Василя Сухомлинського :
«Досвідченим, кваліфікованим майстром своєї справи учитель може стати лише в результаті тривалої, терпеливої і чуйної індивідуальної роботи»
Сьогодення вимагає творчого вчителя. Творчу особистість може навчити й виховати тільки творча особистість. Творчий характер закладений в самій суті вчительської професії. Більшість вчителів школи проводять нестандартні уроки (інтегровані, бінарні, уроки-подорожі, уроки-диспути, уроки-конференції, уроки-екскурсії, уроки брейн-ринги та ін.), застосовують інтерактивні методи навчання («Мозковий штурм», «Мікрофон» тощо), ефективні прийоми розвитку мислення, пам’яті, уваги, уяви, мовлення, мотиваційної сфери учнів , проводять уроки із застосуванням інформаційно – комунікаційних технологій. Вчителі початкових класів ефективно використовують нетрадиційні форми навчання: урок-зустріч, урок-мандрівка, урок творчості, урок-вікторина, урок-гра, урок-спектакль та інші