Методична робота
Методична робота
Методична робота – це цілісна система взаємозв’язаних дій і заходів, яка ґрунтується на досягненнях науки, передового досвіду й конкретному аналізі роботи вчителів.
У нашій школі вона спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя; збагачення розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу школи, досягнення оптимальних результатів освіти; виховання і розвиток особистості.
Основними складовими роботи школи є такі напрями і аспекти як: методична робота, система навчання, система виховання.
Мета науково - методичної роботи
Навчання і розвиток педагогічних кадрів; вивчення, узагальнення та впровадження передового досвіду; створення власних методичних розробок для урізноманітнення та покращення навчально – виховного процесу.
Завдання
· Опанування методологічними й теоретичними основами викладання в школі, сучасними досягненнями психолого – педагогічної науки;
· вивчення та використання на практиці передового педагогічного досвіду вчителів;
· розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків педагогів;
· активізація творчих здібностей вчителів;
· створення необхідних умов для підвищення ідейно – теоретичного рівня та кваліфікації педагогічних працівників;
· сприяння вивільненню часу вчителя для творчості: «Вільний час учителя – це корінь, який живить джерела педагогічної творчості» (В. Сухомлинський)
· сприяння творчому використанню в практиці навчально – виховної роботи найцінніших теоретично – практичних здобутків вчителів новаторів;
· забезпечення умов для безперервності освіти шляхом впровадження дистанційного навчання;
· вдосконалення системи стимулювання творчо працюючих учителів.
Форми організації методичної роботи:
Провідною формою організації науково – методичної роботи є методичні об’єднання вчителів, робота яких сприяє створенню умов для удосконалення педагогічної майстерності вчителя.
Методичні об’єднання перебувають ніби у фокусі, в якому збігаються «промені» всіх інших форм підвищення кваліфікації: самоосвіта, наставництво, семінари, конференції.
Напрямки роботи ШМО
· організація безперервного підвищення науково-теоретичної та методико-технологічної компетентності фахівців;
· розробка внутрішніх освітніх стандартів;
· проведення внутрішньої атестації співробітників;
· відбір підручників та методичної літератури;
· організація позакласної роботи з предмета, в тому числі олімпіад, конкурсів, предметних тижнів, свят тощо.
Функції ШМО
- Робота МО організовується на основі плану роботи школи, рекомендацій рай методкабінетів, методичної теми, прийнятої до розробки педагогічним колективом, з урахуванням індивідуальних планів професійної самоосвіти вчителів;
- МО вчителів здійснює свою діяльність в різних формах, зокрема на засіданнях, де аналізується або приймається до уваги рішення задач;
- МО вчителів може організувати семінарські заняття, цикл відкритих уроків із заданої і визначеної тематики;
- Одним з функціональних обов’язків ШМО є розробка системи позакласної роботи з предмету, визначення її напрямку, ідеї.
- Саме завдяки розподілу функцій внутрішкільного контролю між адміністрацією та ШМО склалася система творчої діяльності педагога. Результатом такої діяльності стали цікаві надбання з питань упровадження та використання комп’ютерної підтримки уроків різних напрямків, реалізації завдань особистісно-зорієнтованого навчання.
- В школі створена атмосфера доброзичливості, без напруження, підвищується розумова та творча активність, здатність до пошуку. Вчителі й учні активні співучасники творчого процесу.
Реалізація функцій управління системою
науково-методичної роботи школи.
Планування – визначення мети, складання плану роботи різних ланок.
Організації – організація виконання річного плану, організація виконання плану керівництва і контролю.
Діагностична – вивчення якості викладання предметів. Діагностування, узагальнення результатів досліджень.
Прогностична – планування, моделювання, проектування, управління упровадженням нових ресурсів, проведення теоретичних семінарів.
Моделююча – вивчення досвіду роботи інших колективів, педагогічні зустрічі, участь та проведення семінарів, участь у педагогічних експериментах.
Компенсаторна – забезпечення педагогів інформацією.
Відновлювальна – організація самоосвіти, участь в курсах перепідготовки, педагогічні лекторії.
Коригуюча – використання досліджень, психологічна робота, пошук нових форм та методів роботи.
Координуюча – циклограми роботи, раціональне обєднання всіх видів діяльності.
Пропагандистська– інформування та агітація за впровадження досвіду роботи, створення відеотеки педмайстерності, участь у виставках, семінарах, випуск друкованої продукції.
Контрольно – інформаційна – аналіз кількісних та якісних змін, що відбуваються в діючій системі, здійснення зворотного зв’язку.
Забезпечення адаптації учнів до навчання у п’ятому класі
План роботи Нижньореметівської ЗОШ І-ІІ ст.
щодо забезпечення адаптації учнів до навчання у п’ятому класі
у 2016/2017 навчальному році
Строк виконання | Зміст роботи | Відповідальні |
Травень — початок вересня | Провести психолого-педагогічне діагностування психологічної готовності учнів до навчання у п'ятому класі | Заступник директора з навчально-виховної роботи (НВР) Учителі- «предметники», які працюватимуть з учнями п'ятого класу Практичний психолог Паршутіна Т.М. Класний керівник: Пилип Д.Я. |
Ознайомити батьків із психологічними особливостями учнів цієї вікової категорії | Практичний психолог Паршутіна Т.М. Класний керівник: Пилип Д.Я. | |
| Провести анкетування та тестування батьків щодо додаткового визначення рівня адаптації учнів до навчання у п'ятих класах та їх ставлення до навчального процесу |
Класний керівник |
Проаналізувати роботу педагогічного колективу та батьків під час адаптаційного періоду учнів п'ятих класів; визначити тих учнів, які зазнали труднощів під час адаптаційного періоду | Заступник директора з НВР
Учителі-предметники
Практичний психолог | |
Провести нараду за результатами аналізування підсумків роботи щодо адаптації учнів до навчання у п'ятому класі | Адміністрація школи
Учителі-предметники
Практичний психолог
| |
Листопад-грудень | Здійснити корекційно-розвивальну роботу з учнями у формі індивідуальних занять та занять у малих групах щодо подолання труднощів під час адаптаційного періоду | Практичний психолог
|
Провести консультації для батьків учнів п'ятого класу | Практичний психолог
Класний керівник:
| |
Проаналізувати адаптаційний процес учнів п'ятого класу
| Адміністрація школи Учителі-предметники Практичний психолог Класний керівник: |